Thursday, May 15, 2014

Taugeh Untuk Subur

Assalamualaikum..

Kali ni nak share petua untuk subur yea.. Selain kita amalkan supplement kita boleh amalkan petua2 orang lama2 ni. Saya terpanggil untuk share petua ni selepas jumpa seorang bidan ni dan dia memberi nasihat kepada saya untuk amalkan makan taugeh mentah... Dengar taugeh mentah macam bermain difikirankan.. Tambah pulak ada terbaca berkaitan taugeh yang di siram dengan air kencing.. lagi laa nak tak nak je cuba.. Tapi macam mana pun tangan ni busy je duk search khasiat taugeh dan cara paling berkesan untuk mengamalkannya. Jom saya share.

Petua untuk sesiapa yang kurang subur (ovum takkeluar dari ovari)

Cara - caranya :-
  1. Ambil segenggam kacang hijau dan rendam dalam air selama 2 jam.
  2. Biarkan ia menjadi taugeh yang tak panjang (taugeh yang pendek). ianya ambil masa kira-kira 3 hari sahaja.
  3. Rebus taugeh tersebut (air sebanyak 2 gelas) selama kira-kira 10 minit sahaja.
  4. Minum air tersebut pada setiap pagi sebelum sarapan selama waktu datang period.

Kenapa yea kita gunakan taugeh yang sedang bercambah ni??


Ini kerana taugeh mengandungi hormon estrogen & progesterone semula jadi. Ia juga baik untuk penyakit kanser.Taugeh yang sedang bercambah mengandungi hormone estrogen &progesterone dan agen antioksida. Sebab tulah taugeh yang cambah kecilsahaja yang bagus. Yang panjang tu tak ada banyak hormone tu

Itu la petuanya.. Selamat mencuba...


No comments:

Post a Comment

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.