Wednesday, October 29, 2014

Cara Merawat Batu Karang

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua. Selamat pagi, hari ni awal update entry sebab Zaza menemani suami di hospital untuk operate akibat batu karang. Jadi entry kali ini Zaza nak share berkaitan cara merawat batu karang. Ada tips dan juga ada set batu karang Shaklee.

Cara merawat batu karang

Batu karang boleh dirawat andai kita sedari penyakit batu karang ada dari awal lagi. Tetapi, amalan cara hidup yang sihat  adalah salah satu langkah awal bagi mengelakkan penyakit batu karang. 

Antara cara untuk elakkan batu karang adalah:

  • Minum air kosong dengan banyak. air yang cukup dapat mencuci buah pinggang, ginjal dan dapat kurangkan kepekatan bahan-bahan penyebab batu karang.
  • Makan ubat yang disarankan doktor. Ubat yang diberikan akan mengeluarkan batu karang melalui saluran kencing apabial kita membuang air kecil. So, DON'T SKIP MEDICINE!!! (kalau nak baik laa kan)
  • Makan vitamin B6 dan potassium UNTUK ELAKKAN batu karang. Makanan seperti barli, kentang, keledek berasaskan tepung gandum bunga kobis dan pisang boleh boleh mengelakkan bentuknya batu karang.
  • Banyakkan makanan berserat.
  • Operation or laser treatment, (Rawatan hospital)
  • Pengambilan supplement juga adalah sebagai salah satu alternatif untuk melengkapkan kekurangan nutrisi bagi mengelakkan batu karang terjadi


Anda boleh memilih SET BATU KARANG SHAKLEE, sebagai diet supplement anda setiap hari.



Vitamin C Shaklee bertindak untuk mengasidkan urin kita iaitu air kencing. Kerana air kencing yang berasid tidak akan menghasilkan batu karang. 

Ostematrix Shaklee mengandungi magnesium iaitu mengurang oxalate yang terdapat makanan kita makan setiap hari.

B compleks Shaklee mengandungi B6 iaitu penyakit batu karang disebabkan kekurangan vitamin B6 dan bantu menurunkan oxalate (garam mineral). 

Alfalfa Shaklee mengurangkan inflamasi ataupun keradangan dan infeksi.

Carotomax – menyembuhkan luka di urinari akibat batu karang

Lecithin – membakar lemak berlebihan yang mendorong pembentukan batu karang

Bagi yang berminat untuk mendapatkan set ini boleh hubungi Zaza. Konsultansi adalah percuma dan pastinya terbaik.

Berminat dengan product ini??Boleh hubungi saya
CALL/SMS/Whatsapp:019-2501105
Klik "LIKE ' di fan page  saya: Anna Health & Beuty House

No comments:

Post a Comment

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.