Friday, October 31, 2014

Kanser Payudara Sembuh Dengan Vivix

PEMBUNUH UTAMA WANITA

Itu lah ungkapan sesuai untuk barah payudara. Dianggarkan 95 peratus daripada kes kanser payudara dihidapi oleh golongan wanita. Angka ini jelas menunjukkan ia sebagai kanser utama yang amat ditakuti kaum hawa. Walaupun kajian berpendapat kanser payudara berisiko tinggi terhadap faktor genetik seseorang, namun ia bukanlah ramalan yang tepat kerana ada juga pesakit kanser ini tidak mempunyai sejarah keluarga yang menghidapinya.

Antara faktor lain yang berisiko menghidap kanser ini termasuk:-

  • Umur
  • Jumlah anak
  • Putus haid
  • Kesan radiasi
  • Saiz tubuh
Semakin meningkat usia, semakin tinggi risiko menghidap kanser ini. Begitu juga kepada wanita yang sedang mengalami proses putus haid atau menopous di usia 55 tahun ke atas. Kebarangkalian mereka di serang kanser ini meningkat 2 hingga 3 kali ganda.

Ini kerana ia berkait rapat dengan fasa kesuburan dan pendedahan kepada pengaruh hormon estrogen. Bagaimanapun, wanita bawah usia 55 tahun perlu mengambil langkah berjaga-jaga kerana mereka juga terdedah kepada risiko kanser nombor satu ini.

Turut diperkatakan ialah wanita yang tidak pernah hamil selepas usia 30 tahun. Golongan ini berisiko tinggi menghidap kanser payudara. Begitu juga terhadap wanita yang memiliki tubuh badan yang gemuk terutama selepas putus haid. Lebihan lemak dalam badan mereka mempunyai paras estrogen yang tinggi.

Penghidap kanser payudara akan mengalami perubahan berikut:-

  • Perubahan saiz dan bentuk payudara yang mempunyai ketulan
  • Ruam di kawasan puting payudara, cecair keluar daripada puting serta keadaan puting yang tertarik ke dalam. Keadaan barah lebih teruk apabila puting berdarah.
  • Ketulan atau bengkak di bahagian bawah lengan.

Kanser payudara juga boleh dikategorikan kepada 4 tahap.


TAHAP 1
Pada peringkat awal ini, ketumbuhan barah hanya sebesar 2cm atau kurang. Sasaran serangan pula terhad di kawasan payudara sahaja.

TAHAP 2
Tumbesaran barah meningkat ke 2cm dan 5cm. Dalam peringkat ini, sasaran mula meluas ke bahagian bawah ketiak atau nodus limfa.

TAHAP 3
Mula merebak ke kawasan kulit dan otot-otot bahagian dada.

TAHAP 4
Sel-sel barah terus menjalar ke organ-organ yang lebih jauh daripada kawasan payudara. Antaranya di nodus limfa leher, paru-paru dan tulang.

Sekiranya penghidap tidak diserang kembali kanser terbabit dalam tempoh 5 tahun, ia menunjukkan tanda penyembuhan kepada kanser payudara. Pesakit yang menghidap kanser ini pada tahap 1 mempunyai 80 peratus kadar sembuhan, 50 – 75 peratus di tahap kedua, 30 – 40 peratus di tahap ketiga sementara hanya 10 peratus sahaja kadar sembuhan di tahap keempat.

Di sinilah Vivix berperanan besar dalam memperbaiki semula sel-sel sihat. Pembaikan itu berlaku sehingga ke tahap selular DNA tau. Mana DNA yang rosak Vivix bantu sihatkan malah menambah tempoh hayat DNA (DNA pun ada hayat ye). Bila kita sakit tak kira la sakit apa, banyak DNA kita rosak dan mati.


Hubungi saya Di 019-2501105

No comments:

Post a Comment

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.