Friday, September 26, 2014

Cara Hilangkan Strechmark

Nak hilangkan strechmark???

Assalamualaikum...

Hai u alls entry kali ni saya nak kongsikan info berkaitan strechmark , apa itu strechmark, faktor-faktor dan cara atau tips untuk atasinya.

Apa itu Strechmark??

Haa pasti ramai yang tengah susah hati, tercari-cari, duk cuba macam-macam untuk hilangkan strechmark atau kesan pecah-pecah kulit atau rekahan terutama di kawasan perut, lengan dan peha. Tempat-tempat yang berisi la senang cerita. Korang jangan ingat strechmark ni jadi pada wanita yang telah melahirkan anak je ye. Jangan tak tahu wanita yang belum berkahwin atau belum ada anak pun ada yang dah ada strechmark ni tau. Bagi yang masih blur2 macam mana rupanya tu, sila rujuk gambar di bawah ye. Nak tau macam mana terjadinya strechmark? Meh kita tengok ye faktor-faktor yang mendorong:


Faktor penyebab strechmark?

  1. Kehamilan
  2. Perubahan berat badan secara mendadak
  3. Pengaruh Ubat (steroid contoh pada ubat gemuk dan asma)

Tips @ Cara untuk atasinya


  1. Lakukan lulur dan scrub secara konsisten. Hal ini dapat meningkatkan sirkulasi darah yang membuat garis putih 
  2. memudar. 
  3. Bersenam secara konsisten. Hal ini bermanfaat untuk mengencangkan otot serta meningkatkan elastisitasi kulit, sehingga kulit tetap elastis bila terjadi peregangan. 
  4. Bila sedang hamil, rajin-rajin la sapukan perut dengan minyak zaitun untuk menjaga elastisitas kulit. 
  5. Jika sedang melakukan diet, usahakan agar penurunan berat badan tidak drastisk terjadi kerana hal ini kerap menyebabkan timbulnya Stretch Mark
  6. Boleh mencuba dengan mengamalkan ESP Shaklee. Nak tahu apa kebaikan ESP ni sehingga menjadi kegilaan ramai klik disini untuk info lanjut.

Ok itu sedikit sebanyak berkaitan strechmark. Moga entry kali ni dapat membantu anda yang dah lama mencari jalan penyelesaiannya. Tetapi harus diingat kita berusaha DIA yang akan memakbulkan segala usaha kita. Tiada penyakit yang tak boleh diubat kecuali mati. Tidak salah untuk mencuba kan?



Berminat nak membuat pesanan @ ada sebarang pertanyaan
Jom Hubungi saya
Zaza
pm/whatssap/sms/wechat:019-2501105
blog:http://annahealthnbeutyhouse.blogspot.com
Email : annahbhouse@gmail.com





No comments:

Post a Comment

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.