Friday, September 26, 2014

ESP Memberi Kesan kepada Ibu Hamil

Assalamualaikum...

Hai semua.. Semalam ada seorang custormer Zaza tanya ESP ni tak elok ke untuk ibu mengandung?? Zaza tanya dari mana dapat info tu.. Dia cakap dari kawan dia... Kat sini Zaza nak explain apa kesan-kesan ESP Shaklee ni untuk ibu hamil ye..

Sebelum penerangan lebih lanjut meh kita tengok dulu apa dia ESP Shaklee ni sebenarnya. ESP adalah ENERGIZER SOY PROTEIN. ESP Shaklee hanyalah SOY PROTEIN ISOLATE, dibasuh dengan menggunakan air bersih dan bukannya dengan alkohol seperti kebanyakkan porduk soya di pasaran. Juga mengandungi Lecithin soya yang kaya dengan kolina untuk perkembangan otak. Jadi ESP SHAKLEE selamat diambil oleh ibu mengandung.

Kesan-kesan ESP Shaklee kepada ibu hamil

Sebagai sumber protein dan asid amino
  • Protein penting dalam pembentukkan otot bayi dalam rahim ibu
  • Memelihara dan membina otot ibu kerana kehilangan otot akibat kurang bersenam
  • Khasiat protein membantu proses kelahiran
  • Sistem imun badan ibu untuk melawan penyakit akan ditingkatkan dengan protein. 
Ibu hamil akan lebih sihat tahap optimum dan bertenaga sepanjang hari untuk melaksanakan tugas hariannya. Bila si ibu sihat dan cergas so anak pun akan sihat jugakkan...

Selain itu satu hidangan ESP ada 500mg kalsium yang amat diperlukan oleh ibu hamil dan sangat sesuai untuk ibu yang tidak gemar minum susu. Bila kalsium cukup si ibu tak perlu la risau nanti gigi luruh ke..tulang rapuh ke kan..

Kesan ESP Shaklee ni lagi adalah memelihara tekanan darah tinggi, kencing manis semasa hamil kerana kandungan karbohidrantnya yang rendah dan juga rendah glisemik dan gula. Berbeza dengan memebeli produk soya di luar atau di pasar malam sudah tentu anda minta ditambah gula samaada gula merah atau putih. Betulkan? Nak pulak soya tu ditambah garam nak bagi sejuk lama, lagila tak boleh minum kalau tak tambah gula.

Lagi kesan ESP Shaklee ialah tak perlu lagi minum 5 botol soya setiap hari memadai 3 sudu sehari sudah cukup membekalkan jumlah perotein yang diperlukan oleh ibu hamil.

ESP juga memberi kesan kepada tumbesaran bayi dalam kandungan dengan membantu perkembangan plasenta, uterus serta penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu bertambah. ESP Shaklee turut membantu menguatkan rahim dan membantu pembentukkan otot bayi.

Kebiasaannya ibu hamil sering mengalami alah diperingkat permulaan hamil. Dengan pengambilan ESP Shaklee akan memberi kesan dengan membantu mengatasi masalah loya atau angin kerana dapat memberi rasa kenyang lebih lama.

Kesan lain lagi apabila kita sihat dan cergas secara tidak langsung akan mempengaruhi mood yang lebih stabil dan perasaan gembira. Ini adalah kesan yang paling penting dalam kehidupan seharian kita.

Moga segala info yang diberi dapat memberi manfaat kepada semua. Berjumpa lagi di entry berikutnya.. Insyaallah...

KULIT CANTIK BERSERI,ANJAL DAN GEBU DGN ESP DAN GLA


Berminat nak membuat pesanan @ ada sebarang pertanyaan
Jom Hubungi saya
Zaza
pm/whatssap/sms/wechat:019-2501105
Fanpage : https://www.facebook.com/AnnaHealthBeutyHouse?ref=hl
Email : annahbhouse@gmail.com

No comments:

Post a Comment

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.