Friday, September 12, 2014

Kesan pengambilan Vitamin C

Assalamualaikum..

Hai semua, entry kali ini Zaza nak share berkaitan dengan Vitamin C Shaklee (Sustained Release Vita-C Plus 500 mg). Vitamin C Shaklee ni masa penghujung tahun lepas tak silap Zaza ianya memang tiada stok langsung. Masa tu Zaza belum menjadi ahli pun lagi. Bila dah habis stok ni Zaza masa tu sebagai pengguna amatlah teruja nak mencuba. Sampai habis stok tentulah baguskan?? 

Zaza share sikit kesan vitamin C ni kepada. Zaza mula ambil vitamin C Shaklee bermula Februari 2014. Zaza ni ada masalah kulit berminyak dan banyak parut-parut hitam. Memang dah macam-macam Zaza cuba satu pun tak bagi kesan. Alhamdulillah Selepas Zaza konsisten ambil Vitamin C ni parut atau pigmen degil lama kelamaan beransur hilang. Sampai Zaza sendiri tak perasan. Sehingga la Zaza bertemu kawan lama dan tegur. Kata kawan kulit Zaza nampak licin dan dah tak ada tompok-tompok hitam. Girangkan rasa hati. Kawan pun berminat untuk mencuba. Alhamdulillah rezeki. Zaza share ye kesan Vitamin C , pertama kali tau share. Hehe



Apa kelebihan Vitamin C Shaklee berbanding yang lain. Meh kita tengok.

Setiap hari kita melakukan pelbagai aktiviti yang menyebabkan kandungan vitamin C dalam badan kita kehilangannya. Vitamin C shaklee dilepaskan secara berperingkat ke dalam tubuh bagi membantu menyalurkan vitamin C dalam tubuh secara berterusan. Ianya adalah semulajadi. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Kelebihan Vitamin C

Membentuk Kolagen

Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Memperbaiki Simptom Pendarahan

Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Peningkatan Sistem Imun 

Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

Memerangi kanser 

Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

Mencantikkan Kulit 

Pengambilan Vitamin C hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Insomnia 

Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

Mengekalkan kolestrol sihat 

Ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.

Banyaknya manfaat vitamin C ni kan. Jadi jangan lepaskan peluang. Bagi yang berminat boleh hubungi Zaza untuk keterangan lanjut.


Berminat dengan product ini??Boleh hubungi saya
CALL/SMS/Whatsapp:019-2501105
Klik "LIKE ' di fan page  saya: Anna Health & Beuty House

@

No comments:

Post a Comment

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.