Thursday, September 25, 2014

Set Subur Shaklee

Assalamualaikum...

Ramai yang nak hamil.. Tapi masih belum ada rezeki kata orang.. Rezeki itu milik Allah.. Kita perlu berusaha, berdoa dan bertawakal untuk memilikinya... Salah satu ikhtiar kita boleh cuba set subur Shaklee. Set subur shaklee bukan sahaja untuk isteri malah ada juga buat suami. Jom kita tengok apa set subur untuk isteri dan juga untuk suami.


Kelebihan Vitamin Set Subur

Multivitamin dan Multimineral ( Vita-Lea)

Membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Membawa maksud ia memenuhi ruang-ruang kosong dalam tubuh kita di mana mungkin kita tak cukup vitamin/mineral dari diet kita. Jadi bila badan dah cukup nutrien, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.

B Complex

Vitamin Penting dalam Set kesuburan Shaklee terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida.

Vitamin C

Diperlukan untuk pembinaan dan pemulihan sel. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E di mana ia menjaga kualiti sel sperma yang tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah untuk bersenyawa dengan ovum.

Alfalfa

Membantu dalam hal-hal organ kewanitaan dan menyelesaikan masalah seperti keputihan dan sebagainya. Ia juga turut diamalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama", membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut, sakit pinggang yang melampau ketika datang haid (makan Alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti kacip fatimah). Ada juga sesetengah sumber yang mengkaitkan Alfalfa membantu masalah PCOS.

Vitamin E dan Selenium

Terkenal sebagai "vitamin Seks". Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukkan darah beku, pembentukan sel2 baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelakian & wanita. Sebanyak 50% Selenium di dalam badan lelaki berada di dalam tekstikel & duktus seminal. Selain itu, lelaki akan kehilangan selenium melalui air mani. Maka, supplement selenium yang cukup sangat membantu hubungan seksual bagi lelaki.

GLA Complex

Membantu tubuh menghasilkan cecair kesuburan yang antara kebaikannya ialah memberi ruang untuk sperma terus hidup dalam tiup falopio sehingga 5 hari.

Gamma Linolenic Asid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti, yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat/ subur, nipis, berair, cerah dan likat dan sangat-sangat membantu sperma berenang terus ke uterus, ke tiub fallopio dan ke telur (ovum). Tambahan cecair serviks yang subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam tiub fallopio yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri subur (waktu ovulasi).

Zinc Pula membantu menguatkan  sperma

Bagi kaum lelaki, zink antara hot item yang kami sertakan dalam set kesuburan Shaklee. Zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone, bantu kekalkan jumlah air mani, bantu kekalkan paras testosterone yang bersesuaian serta memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukkan genetik iaitu pada DNA (Deoxyribose Nucleid Acid). Secara keseluruhannya, zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal dan penyakit prostat. Zink juga digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

Gabungan nutrien di atas memberikan anda harapan menimang cahaya mata. Jangan lupa berdoa pada Allah agar dikurniakan anak.

Energizing Soy Protein (ESP)

Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protei biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.

Anda tak perlu gusar dengan set kesuburan Shaklee kerana ianya adalah vitamin semulajadi yang telah menjalani ujian klinikal, jadi tiada unsur-unsur negatif yang memudaratkan Insyaallah. Set kesuburan Shaklee juga diiktiraf halal oleh ISA-Islamic service of America. Set kesuburan Shaklee ini adalah antara usaha yang boleh dilakukan dalam meransang kehamilan dan menambah zuriat, Insyaallah. Selain mengamalkan set kesuburan  Shaklee, kita sendiri perlu ada ilmu-ilmu berkaitan dengan kesuburan itu sndiri seperti bagaimana sistem reproduksi kita berfungsi, cara menentukan waktu subur dan doa-doa yang boleh diamalkan untuk mendapatkan cahaya mata.


Berminat??? Boleh hubungi saya untuk konsultasi
Email : annahbhouse@gmail.com
Facebook : https://www.facebook.com/AnnaHealthBeutyHouse?ref=hl
Telefon : 019-2501105

No comments:

Post a Comment

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.