Thursday, November 20, 2014

Kenapa Sukar Untuk Kurus???

Assalamualaikum...

Ramai pasti bertungkus lumus nak kurus bukan. Macam cara buat. Cuba menu diet itu ini, tapi ada yang berhasil ada yang tak berhasil. Kenapa agaknya ye?



Setiap masalah pasti ada punca kenapa berlakunya masalah tersebut. Jika anda alami masalah sukar untuk kurus, pasti ada punca yang menyebabkan kenapa anda sukar untuk kurus walaupun anda sudah melakukan pelbagai perkara untuk kuruskan badan anda.

Antara punca utama kenapa badan anda sukar untuk kurus adalah saluran darah anda tidak bersih, perut anda kotor dan cecair di dalam badan anda kotor. Apabila ketiga – tiga perkara tersebut kotor, lemak sukar hendak terbakar.

Lemak sukar di bakar kerana aliran darah tidak berjalan dengan baik, udara yang di sedut tidak cukup untuk kegunaan satu badan di mana anda akan rasa lemah dari segi fizikal dan zat yang anda makan tidak berjaya di serap oleh badan kerana tersangkut pada kotoran. Ketiga – tiga keadaan ini menjurus kepada terjadinya kadar metabolisma yang rendah.

Untuk permudahkan urusan anda untuk kuruskan badan, anda perlu bersihkan badan anda dari kotoran. Antara cara untuk bersihkan badan anda dari kotoran adalah


  • Memakan sayur dan buah – buahan pada setiap hari. Fiber yang ada pada sayur dan buah dapat membantu anda untuk bersihkan badan dari kotoran.
  • Minum air secukupnya pada setiap hari. Jangan minum air yang ada perasa seperti air berkarbonat atau air kotak. Amalkan minum hanya air suam.
  • Kunyah hingga lumat sebelum menelan makanan tersebut.
Jadi bagi sesiapa yang nak kurus tu kena la pastikan semua dalam keadaan ok, baru senang nak kurus.

No comments:

Post a Comment

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.