Tuesday, November 11, 2014

Ibu Kurus Anak Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Sebut je nak kurus semua pasti teruja bukan? Kali ni nak fokus bagi kaum-kaum ibu yang sedang menyusukan anak mereka. Ibu-ibu ini juga ada menyimpan hasrat untuk kurus. Tapi macam-macam kemusykilan timbul. Selamat ke untuk bayi suplemen ni? Sesuai ke? Macam-macam bermain di fikiran. Bagi ibu-ibu mereka memastikan apa yang mereka ambil memberi manfaat kepada ibu dan juga anak yang di susukan. Jangan risau, Shaklee ada set khas buat kaum ibu yang menyusu untuk kurus iaitu Omega dan Alfalfa. Jom kita tengok kenapa set ini sesuai.


Omega Guard

Seperti dalam entry sebelum ini Zaza ada nyatakan kandungan Omega Guard yang kaya dengan DHA dan EPA. DHA adalah untuk membantu perkembangan otak kepada kanak-kanak. Jadi jika ibu menyusu ambil omega zat dapat disalurkan kepada anak yang disusukan. Badan kita memerlukan lemak baik untuk menguraikan dan bakar lemak jahat yang terkumpul dalam badan. Lemak baik boleh di dapati daripada sumber pemakanan sihat seperti ikan salmon, sardin, walnut serta flaxseed. Omega 3 yang terkandung di dalam omega guard adalah lemak baik yang bermanfaat untuk tubuh kita. Omega 3 ini mempengaruhi hormon leptin yang merupakan hormon penting dalam mengawal selera makan dan metabolisme . Ianya dihasilkan daripada lemak di dalam badan. Leptin menghantar isyarat pada otak untuk menghadkan rasa lapar. Paras leptin yang rendah di dalam badan akan membuatkan badan kita cepat lapar.

Bagaimana Alfalfa Membantu Omega?

Bagi membuang lemak dalam badan, kita perlukan fiber untuk mengangkut keluar lemak-lemak yang telah dipecahkan. Tanpa fiber, bagaimana lemak nak dikeluarkan ye tak? Sebagai bonus bagi ibu menyusu Alfalfa membantu meningkatkan pengeluaran susu ibu. Bukan sahaja ibu boleh kurus anak pun dapat manfaat susu banyak.

Set ini sangat membantu kaum ibu. Ibu kurus anak sihat. Bagi yang berminat boleh hubungi Zaza yea. Konsultansi adalah percuma.

Berminat dengan product ini??Boleh hubungi saya
CALL/SMS/Whatsapp:019-2501105
Klik "LIKE ' di fan page  saya: Anna Health & Beuty House

1 comment:

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.