Monday, November 03, 2014

Kesan Omega Guard Kepada Ibu Hamil



Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semoga kita semua di dalam rahmat dan perlindunganNYA. Bersempena dengan promo Omega Guard Shaklee ni , Zaza nak kongsikan kesannya kepada ibu hamil. Bahayakah jika ibu hamil ambil Omega Guard ni? Jangan fikir negatif. Dengar kesan je mesti ingat yang negatif. Kesan bukan bererti tak elok. Kesan boleh membawa erti kebaikan. Positifkan diri. Dalam entry yang lepas Zaza ada share berkaitan kandungan Omega Guard yang mengandungi Omega 3. Apa kaitannya Omega 3 dengan ibu hamil? Dalam Omega 3 terkandung DHA dan EPA yang sangat-sangat diperlukan oleh ibu dan bayi. Apa akan jadi jika ianya tidak mencukupi? Akan beri kesan pada ibu atau bayi? 

Pernah dengar tak orang kata lepas bersalin ibu-ibu akan menjadi pelupa, lemah. Kita didedahkan dengan hal ini disebabkan oleh proses bersalin yang dikatakan banyak urat putus adalah punca ianya berlaku. Sedarkah kita yang ini berlaku kerana semasa hamil DHA dan EPA pada ibu di ambil oleh bayi dalam kandungan. Ini disebabkan semasa hamil ibu tidak mengambil DHA dan EPA yang mencukupi.

Bayi dalam perut memerlukan DHA untuk perkembangan otak dan mata. Bayi dalam kandungan boleh mengambil DHA dan EPA pada ibu melalui salur darah dan sampai ke placenta . Jadi ibu hamil perlu tahu hal ini dan perlu mengambil DHA dan EPA yang mencukupi bagi mengelakkan ibu mengalami kekurangan DHA dan EPA. Perlu diingat DHA dan EPA tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Ianya perlu melalui makanan dan suplemen. Jadi Omega Guard amatlah mebantu untuk menambahkan kandungan DHA dan EPA kepada ibu hamil

Omega Guard boleh diambil oleh ibu hami bermula dari trimester pertama lagi. Ini kerana pada peringkat ini otak bayi berkembang dengan pesat. Sekiranya ibu hamil mempunyai sejarah tumpah darah, setelah mencapai 7 bulan ibu hamil perlu kurangkan dos kepada 1 biji sehari. Ini kerana omega berfungsi untuk mencairkan darah.

Di sini jelas ye lupa, lemah selepas bersalin bukan berpunca dari urat putus ok. Berpunca dari kekurang DHA dan EPA. Ianya amat penting untuk ibu dan bayi. Sempena dengan promosi Omega Guard ini amatlah rugi jika tidak merebut peluang ini. Anda boleh membeli BUY 6 FREE 1 atau anda juga boleh membeli 2 dengan mendapat potongan harga 5% . Dengan tawaran ini anda layak untuk mendapat FREE Membership. Bagaimana??? Hubungi Zaza. untuk keterangan lanjut. Bagi yang berminat jangan segan silu menghubungi Zaza yea.

Berminat dengan product ini??Boleh hubungi saya
CALL/SMS/Whatsapp:019-2501105
Klik "LIKE ' di fan page  saya: Anna Health & Beuty House

4 comments:

  1. kata orang tua urat putus..sedangkan tak cukup dha.. semua ibu sedekah pada anak.. kesian ibu.. hehe
    PROJEK KURUS BERSAMA CIK VITA

    ReplyDelete
  2. urut putus memang sinonim mak-mak kita selalu cakap kan..memang putus..putus omega rupanya:)

    ReplyDelete

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.