Wednesday, November 05, 2014

Kurus Dengan Minyak Ikan

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua. Tengok tajuk minyak ikan boleh buat jadi kurus? Biar betul? Haa jangan la pulak dengar je macam ni semua terjah farmasi untuk cari minyak ikan. Sebab nak kuruskan. Sebelum mencari minyak ikan tu perlu pastikan minyak ikan yang bagaimana dan perlu fahami bagaimana ianya bertindak. Jom Zaza kongsikan sedikit info berkaitan Hormon Leptin dan Omega Guard.


Apa itu Hormon Leptin?

Hormon leptin adalah protein yang ada dalam sel lemak yang memasuki salur darah ke otak. Bagaimana ianya membantu untuk kurus? Hormon leptin ini akan memberitahu otak kita sudah kenyang. Bermakna jika hormon leptin dalam badan kita tinggi , isyarat yang dihantar ke otak menyatakan yang kita sudah cukup tenaga dan tak perlukan makanan lagi. Jadi kita akan berasa kenyang. Sekiranya hormon leptin rendah dalam badan membuatkan isyarat sampai ke otak menyatakan kita lapar. 

Hormon Leptin Dan Kurus

Secara logiknya jika kita obesiti bermakna hormon leptin mesti banyakkan dalam badan? Betul tak? Tapi kenapa tak kurus-kurus? Ini adalah kerana badan kita telah mengalami “leptin resistance” atau rintangan leptin. Dimana rintangan ini menghalang isyarat sampai ke otak untuk menyatakan badan sudah cukup tenaga dan tidak perlu di tambah lagi. Ianya akan menjadi obes atau semakin besar kerana otak akan beri tahu badan makan dan makan lagi. Sebab itu la tidak berjaya turunkan berat badan.

Bagaimana Omega 3 membantu hormon leptin untuk kurus?

Omega 3 membantu menurunkan paras paras triglycerides dalam badan. Triglycerides adalah lemak dalam darah yang memberikan tenaga pada badan. Apabila triglycerides ni tinggi dalam badan ianya akan menghalang hormon leptin dari memberitahu otak yang badan sudah cukup tenaga. Hormon leptin akan terganggu prosesnya bila triglycerides tinggi dalam darah. Fungsi omega 3 adalah dengan merendahkan triglycerides dan seterusnya meningkatkan meningkatkan paras hormon leptin dan menjayakan isyarat yang betul sampai ke otak. Dengan isyarat betul yang di sampaikan maka ianya akan membuatkan berat badan mudah turun. Bagus kan omega 3 ni.

Omega 3 dan Omega Guard

Mana nak dapat omega 3 ni? Haa omega 3 ni ada dalam Omega Guard yang tengah promosi sekarang. Buy 6 FREE 1. Ehh banyak sangat tu. Jangan risau bulan ni jugak Shaklee menawarkan TWIN PACK dengan diskaun 5%. Beli 2 pun dapat diskaun. Jadi jangan tunggu lama-lama. Nanti habis stock melepas kita.

Bagi yang berminat boleh hubungi Zaza dan konsultansi percuma. Pastinya yang terbaik untuk anda.

Berminat dengan product ini??Boleh hubungi saya
CALL/SMS/Whatsapp:019-2501105
Klik "LIKE ' di fan page  saya: Anna Health & Beuty House 

2 comments:

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.