Saturday, November 08, 2014

Morning Sickness!!!

Assalamualaikum dan selamat malam. Morning Sickness!!! Bagi yang pernah mengalaminya pasti tahu macam mana keadaannya. Ada yang sampai terpaksa "Check In" hospital. Morning sickness memang sesuatu yang tak asing lagi bagi ibu-ibu hamil. Boleh dikatakan hampir 99% menagalaminya ketika hamil. Hanya segelintir sahaja tidak merasakannya. Memang perit tapi ianya bernilai buat kaum ibu. Betul tak. Bahaya ke morning sickness ni?



Morning Sickness bukan sahaja boleh mengganggu keharmonian kehidupan seorang wanita hamil, tetapi ia boleh mendatangkan bahaya kepada ibu dan anak yang dikandungnya. Punca yang tepat terhadap masalah ini belum diketahui secara jelas , tapi kemungkinan besar ia terjadi disebabkan oleh kehadiran hormon-hormon dirembeskan dalam kuantiti yang banyak diawal kehamilan. 

Tapi hari ini Zaza nak kongsikan tentang masalah morning sickness yang kronik. Masa ni ibu hamil yang mengalami gejala ini memang rasa nak selalu berdekatan dengan tandas. Boleh dipanggil penghuni setia tandas. Muntah-muntah dan badan menjadi lemah. Silap-silap boleh terlentok dalam toilet akibat tubuh badan yang tak bermaya.

Morning sickness yang teruk boleh menyebabkan wanita kehilangan bendalir tubuh yang banyak, dan kehilangan zat galian akan memberikan kesan kepada bayi sekiranya ia berlaku dalam jangka masa yang lama . Bayi mungkin akan mengalami kekurangan berat badan , tidak membesar secara normal kerana kekurangan zat-zat penting yang diperlukan untuk tumbesaran bayi.

Sekiranya menghadapi masalah ini, perkara pertama yg penting adalah berjumpa dengan doktor dengan segera. Manalah tahu kalau ada simptom penyakit lain yang ada pada diri kita. Seandainya anda disahkan hamil, anda boleh mengambil B complex dan Ostematrix Shaklee.


Kebaikan B complex Untuk Mornig Sickness

  • B complex boleh melegakan mabuk, loya pening dan morning sickness di kalangan ibu hamil. Membantu dalam pembentukan hemoglobin
  • Membantu pembentukan sel darah merah dan pembentukan sistem saraf
  • Terlibat dalam penghasilan tenaga dan berguna untuk kemurungan dan stress. Ia adalah nutrien anti-tekanan


Kebaikan Ostematrix Untuk Morning Sickness

  • Bantu tidur lena sepanjang malam
  • Badan terasa bertenaga & mudah bangun pagi keesokan harinya, terutama apabila digabung dengan pengambilan Shaklee B-Complex
  • Menghilangkan lenguh-lenguh & bisa-bisa badan
  • Mengurangkan rasa sakit pinggang & kejang kaki terutama buat ibu hamil 
  • Melawaskan sistem penghadaman – mudah ‘membuang’ keesokan harinya (bukan cirit birit)
Morning Sickness tidak boleh di pandang ringan. Perlu mencari jalan penyelesaiannya. Bagi yang berminat untuk dapatkan set ini boleh hubungi Zaza yea. Konsultansi adalah percuma buat anda.

Berminat dengan product ini??Boleh hubungi saya
CALL/SMS/Whatsapp:019-2501105
Klik "LIKE ' di fan page  saya: Anna Health & Beuty House

3 comments:

** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. --------------------------------------------------- Hubungi saya dengan sms ke 019-2501105 atau email annahbhouse@gmail.com untuk maklumat lanjut.